suusje.reismee.nl

Wat is het koud!!! Weer terug in Nederland.....

Nou daar zit ik dan, in me pyjama, een dik vest en dikke sokken.. Wat is het koud hier in Nederland en wat is het hondenweer. Na een geweldig afscheid op mijn project, met veel zingen en dansen was het voor mij dan toch tijd om naar huis te gaan, helaas......

Woensdagmiddag vertrok ik om half 2 vanuit Malawi naar Brussel. Op de luchthaven was het even spannend, ik had namelijk een groot soevenir voor mezelf gekocht, echter paste deze niet in me tas.. Ik had in malawi er al voor gezorgd dat ik hem goed ingepakt had, dit had ik gedaan me eierdozen en een handdoek. Ik had hem in mijn rugtas gedaan, we stak hij er een meter uit maar ik dacht dt moet wel lukken. NIet dus... Toen ik mijn bagage moest inleveren werd er gelijk verteld dat hij in me tas moest. Ja dat snapte ik ook wel, maar als dat ding gepast had in me tas had ik dat er natuurlijk wel gedaan... Na dat 10 keer uitgelgd te hebben, en dat hij het een aantal keer geproeerd had om hem in me tas te doen, kwam hij dan toch tot te conclussie dat het niet ging. Hehe....

Toen hij mij vertelde dat hij dan niet mee mocht, werd ik toch een beetje geiriteerd, ik heb hem gevraagd wat de andere mogelijkheden waren om hem toch mee te nemen. De eerste optie was betalen en de tweede optie was dat ik hem zou laten sealen rond mijn koffer en dan hopen dat hij heel zou aankomen.. Nou dat laatste moest dan maar, want ik wilde hem heel graag mee. Echter moest ik hier 3000 kwatcha voor betalen (omgerekend zo 3,75 euro) en ja laat ik nou net geen geld bij me hebben.. Ik weer terug door de douane, daar ook nog eens mijn verhaal uit leggen en na veel overleg mocht ik er dan weer terug door, op naar een pin automaat. Nou en wat was ik blij dat ik terug was en kon inchecken, niet dus. Eerst moest heel mijn tas gecontroleerd worden voordat hij gesealt werd, dit omdat ze hem dan noet eer open moeten maken bij de douane. Nou werkelijk ales wat in me koffer zat werd gevraagd wat het was, hoeveel ik er voor betaald had en voor wie het was. Na ongeveer een half uur was ik dan toch ingecheckt en kon mijn reis terug naar huis beginnen.

Na een lange reis van 19 uur, 2x een tussen stop te hebben gehad, een in blantayer en een in parijs en mijn overstap in ethiopien, kwam ik dan toch eindelijk aan in brussel. Ik hd weinig geslapen in het vliegtuig, dit omdat we noodweer hadden onderweg en ik op etiopien 4 ur moest wachten en niet goed durfte te slapen. Ik was toch maar alleen....

Op brussel geland, mjn bagage gepakt, ging ik dan toch eindelijk door de poorten van aankomst hal. Mijn moeder had gezegd dat ze alleen zou komen omdat er veel mensen gewoon moesten werken. Maar toen ik eenmaal door de poorten ging zag ik niet alleen mijn moeder staan, maar mijn tante en laura!!!! wat was dat een enorme verassing. Trouwens heel het vliegveld wist dat ik denk ik aangekomen was, want toen ik door de poorten kwam riep laura zo hard van enthousiastme. hahahaha

wat is het koud in Nederland! ik ben 6 weken rond de 30 graden gewend geweest, nou dat valt dan toch vies tegen dat je in je zomerkleding en slippers land in een land waar het op dat moment 5 graden is brrr.... ik moet er nog steeds aan wenne. Na al veel vertellen over afrika kwamen we thuis, hier at ik een lekkere boterham met kaas en toen toch nog maar even gaan slapen, ik had immers bijna niet geslapen en dat begon ik tch wel te merken.

Sávonds zou mijn oma komen en lauw zou nog even langs komen. Ik zat in mijn flobber trui aan tafel, toch gelukkig nog even een bh aangetrokken, toen de deurbel ging. Nou en dat is heel de avond zo doorgegaan. Vrienden, familie en collega's waren er om me welkom te heten terug in dit koude kikkerlandje en om natuurlijk mijn verhalen te horen. Ik wist hier eht helemaal niks van, dit hadden me ouders voor me geregeld. dit was dus echt een enom leuke verassing.

Jongens, wat ik heb ik een geweldig reis gehad. Ik kan het niet omschrijven maar wat was dit geweldig. Ik heb zoveel enorme mooie dingen mogen meemaken, ervaringen op gedaan, en daarvoor ben ik heel dankbaar. Ook ben ik in een vervelende priode toch wel vertrokken naar Afrika, en wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb. Ik ben weer de suus wie ik was, en het is heel cliché, maar ik heb echt mezelf terug gevonden in afrika!

ook wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties, het was erg leuk om te zien dat zoveel mensen me volgen en waardering voor me hadden.

Wat ik al tegen een aantal andere mensen had gezegd, Afika ik kom zeker heel snel terug!

Reacties

Reacties

Sophie & Bianca

Heey Susan!
Wat heerlijk om je stukje te lezen! Man o man wat een gedoe met dat schilderij, maar het was t zo waard! We zullen het onthouden voor als we zelf gaan inpakken haha. En jeetje dat noodweer lijkt ook niet niks zeg. We liggen nu zelf te chillen bij crossroads en wilde je toch laten weten dat we echt een toptijd met je hebben gehad en zeker ook bij cape maclear! Geniet nu maar lekker van alles en iedereen thuis! Hopelijk smaakt je kadetje met kaas goed haha Xx

Mam

Wat ben ik blij dat je dit hebt meegemaakt allemaal. Zeker voor herhaling vatbaar hee.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood