suusje.reismee.nl

eerste week thailand

Hoi iedereen,

Hier is tie dan, mijn blog uit het mooie Thailand.

Vrijdag 29 september vloog ik om 08:30 vanuit Malawi naar Thailand. Ik werd om 06:45 opgehaald bij het dooinggood huis om vervolgens naar het vliegveld te vertrekken. Ingecheckt, bagage ingeleverd, door de immigratie en ik was vetrokken. Ik had een lange reis voor de boeg, 25 uur… Ik vloog eerst naar Johannesburg (2uur wachten) toen naar Ethiopië ( 4 uur wachten) en toen naar Thailand. Vermoeid kwam ik aan op het vliegveld in Bangkok, na maar 3 uur slapen heb je het dan ook wel weer gehad. Gelukkig ging het allemaal vlot bij de immigratie.. Wel moest ik nog een keer terug om mij door een dokter te laten controleren, dit omdat ik uit Afrika kwam.

Nadat alles achter de rug was ontmoette ik kim. Ik heb met Kim afgesproken om 4 weken te reizen door Thailand, met zijn tweeën is toch leuker dan alleen. Ik ben dan zelf nog een week alleen. Op het vliegveld hebben we geld gepind, een nieuwe simkaart aangevraagd (zodat we gewoon internet hebben en goedkoop kunnen bellen) en even snel wat gegeten. Toen besloten we naar een hostel te gaan in bangkok. We dachten goedkoop te reizen om de bus te pakken en dan nog een stukje te lopen, eenmaal in de bus hadden we al gauw door dat dit niet de goede bus was. We zijn toen uitgestapt om vervolgens te beseffen dat we verdwaald waren haha. Hee, maar lang leven het internet, even googlen op google maps en we wisten waar we heen moesten, dachten we….. Na een half uur lopen zagen we nog niet echt iets waar we heen moesten, we hebben toen besloten om een tuk tuk te pakken en ons naar een hostel te brengen. Is iets duurder aar achh.. we waren moe en onze tassen begonnen door te wegen.

Eenmaal in het hostel waren we blij, het waren goede bedden en het zag er schoon uit. Na even een uurtje te hebben gerelaxt zijn we Bangkok in gegaan. We hebben eerst wat gegeten en daarna de koh san road verkent. We hadden afgesproken nog geen cocktail te drinken, want we waren allebei moe en we wilde vroeg gaan slapen. Maar helaas, dit mislukte. Na 2 cocktail verder zijn we dan toch maar naar het hostel gelopen om vervolgens nog om 03:00 s’nachts te gaan slapen.

De volgende dag hebben wat uitgeslapen en zijn we in de middag een tempel tour gaan doen. We hadden samen wat tempels uitgekozen die we graag wilde zien in Bangkok, we hebben toen een route uitgestippeld en zijn die gaan lopen. De avond hebben we afgesloten op de koh san Road in Bangkok. De volgende ochtend moesten we vroeg op. We hadden een fiets tour geboekt door Bangkok heen. We hadden deze geboekt bij de erg populaire Ko van Kessel. Een Nederlands fiets tour bedrijf in Bangkok. Ko is erg bekend onder de Nederlandse backpackers. We hebben een toch gemaakt van 30 km, dit vooral door de oude wijken in Bangkok. Erg mooie tocht. We hebben de toch wel in een poncho moeten dien, dit omdat het regen seizoen is in Thailand. Het is wel erg warm hier maar af en toe hebben we een plensbui tussen door.

Die avond hadden we afgesproken met 2 jongens die we de vorige avond leren kennen hadden. We zijn met zijn 4 wat gaan drinken en uiteindelijk waren we erg laat thuis. Was een gezellige avond. ook zijn we deze avond naar een skybar geweest, een bar op een heel hoog gebouw in bangkok, was echt super!

De volgende dag hebben we besloten om wat te relaxen. Bangkok is een mooie en bizarre stad, maar na 2 dagen hadden wij het wel gehad met de drukte. Ook was het er erg benauwd en vochtig, ook niet altijd even fijn. Die avond om 18:00 hebben we dan ook de nachttrein naar chiang mai gepakt. Dit is een 13 uur durende treinreis richting het noorden van Thailand. Wat wel erg fijn is is dat het een slaaptrein is, je heb gewoon een bed in de trein. Ik wel voor geen meter geslapen, maar het idee is leuk.

Om 07:00 kwamen we aan in chiang mai, we hadden van te voren al een hostel geboekt en gelukkig mochten we hier gelijk ook al in. Erg fijn! We hebben ons wat opgefrist en klaar gemaakt voor ons volgende uitstapje. We gingen naar de olifanten opvang. We werden om 11:30 opgehaald door het bedrijf. We gingen nog met 6 andere waaronder 3 Franse en 3 Zwitserse backpackers. We hebben die middag geholpen met het eten geven van de olifanten, het wassen van de olifanten en het spelen in de modder. In de olifanten opvang zitten olifanten die bevrijd zijn uit bijvoorbeeld circussen enz. In deze opvang kregen ze een tweede kans. Het was een hele mooie ervaring. Op het begin vond ik het dood eng maar hoe langer ik met de olifanten was hoe beter het ging. Olifanten zijn namelijk best wel groot hahaha.

De volgende dag zijn we en tempel gaan bezoeken in chinag mai. Het lag hoog in de bergen en je moest een hele hoge trap op om de tempel te bereiken. We hebben deze tempel bezocht omdat ik iets speciaals wilde doen voor mijn opa. Ik heb namelijk dinsdag te horen gekregen dat mijn opa overleden is, in overleg met mijn familie besloten om toch mijn reis door te zetten. Fijn dat mijn familie achter mijn keuze staat, echter maakt het ook wel lastig. Ik kan namelijk geen afscheid nemen van mijn opa. Ik heb daarom die dag een roos, kaarsen en wierrook gekocht en deze aangestoken bij een deze mooie tempel. Op deze manier heb ik toch een stukje afscheid kunnen nemen van mijn opa.

De volgende dag zijn we naar Pai vertrokken. We wilde eerst een brommer huren om van Chiangmai naar pai te vertrekken, echter hebben we dit niet meer gedaan en gekozen voor een bus. De lokale bevolking raadde dit namelijk af, dit omdat het een weg is van 3uur rijden met onderweg 370 haarspeld bochten. Dit kun je doen maar omdat nu het regen seizoen is kan het er erg glad zijn We hebben toen gekozen voor een mini bus. Ook dit was niet echt een succes… de chauffeur reed niet normaal hard door de bergen, je werd echt heel de auto doorgezwaaid. We hadden van te voren een reis tabletje ingenomen, nou hier werden we allebei zo suf als een konijn van. De terug weg was ook niet fijn, nu waren we alletwee wel misselijk.

Pai is een Erg leuk dorpje met veel leuke mensen. In pai hebben we de warmwater bronnen bezocht. Dit is een warmte bron midden in de jungle. Bij deze bron ligt een soort riviertje die hierdoor verwarmd word, hierin kon je zwemmen. Het water was echt super lekker warm! Een groot warm bad midden in de jungle, was echt gaaf om in te zwemmen! Ook schijnt het heel goed voor je huid te zijn.

Ook hebben we in Pai een canyon bezocht. We konden het normale pad lopen, die duurde ongeveer een half uur. Helaas konden Kim en ik die niet vinden dus zijn we op eigen houtje gaan lopen. Op ten duur kwamen we bij een punt dat we dachten, is dit nog wel veilig om verder te lopen. We hebben toen besloten om terug te keren. Dit was de berg weer op. Bezweet, uitgedroogd en vermoeid kwamen we boven weer aan (oke, dit overdreven, maar we vonden ons zelf gewoon heel zeilig). Het uitzicht was prachtig dus het was zeker de moeite waard. Later lazen we op internet dat er veel ongelukken gebeurden in deze canyon en dat het ook niet altijd goed afloopt.. we waren opgelucht weer veilig boven te zijn!

We zijn nu weer op weg vanuit het noorden naar weer iets zuidelijker. We zitten nu in een trein naar Ayetuya een 9 uur durende trein reis. We zitten er nu al 6 uur in dus nog 3 uur te gaan! Wel zit ik opgevouwen in de trein omdat Thaise mensen niet beseffen dat mensen uit Europa lang zijn. Ik met mijn 3 km lange benen is het dan fijn dat je wat ruimte hebt, maar dat zit er hier niet in! De mensen doen gewoon hun stoel helemaal naar achter. Ach… het is nog maar voor 3 uur! Om 18:00 ( Thaise tijd het is uur 5 uur later als bij jullie) hopen we aan te komen. Morgen gaan we een fiets huren om door de stad de fietsen. Ayetuya is een stad met allemaal tempels. Veel backpackers adviseren om er heen te gaan. Hierna zullen we onze reis doorzetten richting het zuiden.

Ik heb het erg naar mijn zijn en ik geniet van alles!

Ik hoop hier snel weer een blog over te kunnen schrijven!

Reacties

Reacties

Mam

Super Suus je avonturen te lezen. Zo zijn we toch een beetje erbij. Je ziet er happy uit en mooi wat je voor opa heb gedaan. We zijn hartstikke trots op je. Meid geniet van je trip en veel nieuwe mensen en vooral leuke jongens ontmoeten. Liefs mama xxxxxxx

Anja

Wat een avonturen. Thailand is prachtig. Geniet er van

Marian van de Velde

Mooi BLog Suus ook vandaag weer genoten van je verhalen uit Thailand.. De wijze waarop je afscheid neemt van je opa verdient respect. Geniet van de avonturen en ik ben nu al nieuwschierig naar je volgende BLog..Groetjes

Oma bep

Ik lees je verhalen met veel plezier suus. Schitterende reis. Zoek altijd precies op waar je bent. Groeten aan je reismaatje. En een knuffel van mij suus. oma bep.

ZBerta

Hai Suus, wat is het oosten toch heel anders dan Malawi hé!
Wees voorzichtig, en geniet er van!
Gr. Berta

de maximaatjes

Mooi weer en een prachtige vakantie toegewenst namens bewoners. Mooie verhalen, wat een ervaringen. Zeker met die olifanten, echt eng.
Hier is het nu ook 23 graden dus ook mooi weer.
We wensen je nog een goede reis groetjes ons allemaal!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood