suusje.reismee.nl

olifanten naast me tent, rare geluiden en heel veel wilde dieren. mijn safari in Zambia!

Hoi Hoi,

sorry sorry sorry, ik had beloofd om mijn blog gisteren avond online te zetten, echter lukte dit niet omdat we maar weer eens geen stroom hadden en mijn telefoon helemaal leeg was. Ik zit nu in een internet cafe in malawi om mijn blog te kunnen uploaden, Nou ik zit dus in een n internet cafe, dit is een hele kleine ruimte waar je heel dicht op elkaar zit met een leen laptos p. erg gezellig maar redelijk warm haha.

afijn, ik wil graag mijn ervaringen delen van mijn safari. deze was namelijk zo ontzettend gaaf!

Donderdag om 07:00 werden we opgehaald bij ons huis door de taxi, om vervolgend om 08:30 aan te komen bij Kiboko. Dit is de organisatie waarmee we op safari gingen. Na een uitleg over de reis en nog wat formulieren ingevuld te hebben, vertrokken we om 08:00 richting Zambia. we hadden een leuke groep waarmee we op safari gingen met veel nationaliteiten. onze groep bestond uit: nederlanders, duitsers, een vrouw uit nieuw zeeland, engeland en een aantal uit Amerika, erg gezellie! Het was ee reis van 7 uur, met daarin de overstap van malawi naar zambia. We moesten een ieuw visum aanvragen en eigenlijk was het zo allemaal gebeurd. We merkte al snel dat we in zambia waren, hoe dichter we bij de eindbestemming kwamen hoe warmer het werd, uit eindelijk was het vrijdag zelfs 40 graden!! een beetje overdreven...

Eenmaal aangekomen op de Savanne, waar ook ons kampement stond kregen we eerst een uitleg van de gids. Dit deden we in het tentenkamp zelf onder het genot van een drankje en een prachtig uitzich over de rivier. ze vertelde ons dat we goed moesten oppassen, de wilde dieren moesten alleen de rivier oversteken ( die op dat moment voor een deel droog stond) en ze waren in ons tentenkamp. Als we over het kamp liepen moesten we dus goed uit kijken voor wilde dieren. Ook kregen we de uitleg dat we als het donker was niet alleen mochten lopen over het kamp. Er waren wanneer het donker was 3 bewakers die je bijvoorbeeld naar het toilet begeleiden, deze waren een hele nacht aanwezig totdat het ligt werd. Na deze uitleg vond ik het eigenlijk wel heel spannend allemaal, het is toch raar dat er zomaar ineens een olifant achter je kan staan of een hippo. Ik moest er op dat moment niet aandenken!

We kregen ook een rondleiding over het kamp, dat was voorzien van onze tenten, zwembad, toilet gebouw en een bar. het zag er allemaal zo mooi uit, vooral het zwembad met het uitzicht op de rivier, echt prachtig! eenmaal de rondleiding gehad te hebben heb ik snel mijn bikini aangetrokken en hebben we een ferfrissende duik genomen in het zwembad. Toen ik daarna van het uitzicht aan het genieten was zag ik een kudde van 7 olifanten de rivier over steken!!

die dag hebben we met zijn alle gegeten en zijn we daarna vroeg gaan slapen. het was een lange rit geweest, erg warm en we moesten die volgende dag om 5 uur op, want om 06:00 zouden we op onze eerste drive gaan over de savanne!

Eenmaal in bed viel ik als een blok in slaap, echter werd ik om 2 uur wakker van een raar geluid wat ik niet direct kon plaatsen, een hard smek geluid en het geluid dat er grote dieren op takken staan die op dat moment doorbraken. Gelukkig zaten er grote ramen in de tenten en kon ik goed naar buiten kijken. Nou toen ik toen naar buiten keek wist ik niet wat ik zag, er stonden gewoon 3 olifanten naast mijn tent te eten. Zo bizar. Ik heb denk ik een kwartier van ze kunnen genieten toen ze verder trokken. Heel toevallig moest ik toen plassen, de bewaker vertelde me dat de olifanten nog in het kamp waren, en zo stond ik in eens zo 2 meter van de kudde olifanten!! jawel in me pyama, midden in de nacht en oog in oog met een olifant zo enorm bijzonder. Ik heb er gewoon heel de nacht niet meer van kunnen slapen omdat ik het zo bijzonder vond!

Om 05:00 ging de wekker, na een stevig maaltijd vertrokken we om 06:00 op safari. We zouden van 06:00 tot 10:00 gaan rijden, dit omdat het dan nog koel is voor ons maar ook voor de dieren, zo heb je dus de meeste kans om dieren te spotten. We hebben die ochtend zo enorm veel dieren gezien, vergeleken met de andere momenten van dat weekend hadden we die eerste ochtend heel veel geluk. ik heb die ochtend olifaten, giraffe, hippo's, arend, leeuw, luipaard, antilopen, buffelo's en hele mooie vogels gezien. Het verbaasde me hoe dichtbij we konden komen, zo bizar. om 10:00 waren we terug en konden we tot 4 uur relaxen, we hebben dus een hele dag aan het zwembad gelegen en nog even aan de bar gehangen.

om 16:00 vertrokken we weer op safar, dit zou van 4 tot 8 zijn. Je ziet dan de zonsondergang en je gaat nog een 2 uur in het donker rijden. zo ook zagen we nu weer moiie dieren en de zonsondergang was prachtig. Ik had een biertje besteld die ik tijdens deze zonsondergang kon drinken, nou ik kan je vertellen dat hij 10 keer beter smaakt als je zo mooi uitzicht hebt! daarna hebben we nog even in het donker gereden, we hebben toen hyenas gespot, wat een lelijke beesten zeg! en wat was het spannend om snachts door de wildernis te rijden.

De zaterdag zag onze dag het hetzelfde uit s'morgend op drive, heerlijk relaxen en dan om 4 uur op drive. snacht's uiteraard nog olifanten naast mijn tent gehad en een andere vrijwilliger had een hippo naast haar tent.

na een prachtig weekend gingen we weer terug naar malawi toe, en na een reis van 7 uur stonden de andere vrijwilligers ons op te wachten met een koud drankje.

jongens, wat heb ik enorme leuke en mooie tijd gehad in zambia. ik kan het bijna niet uitleggen maat dit was zo bijzonder! echt om nooit meer te vergeten. Ik zit nu weer te glunderen achter mijn gehuurde laptop, bijna op de schoot van mijn zwetende buurman.

ik hoop eind van deze week weer een blog online te zetten, ligt er een beetje aan of we stroom hebben!

doei doei!

Reacties

Reacties

Mam

Suus we mogen wel tien dagen uittrekken voor al je verhalen joh. Super tijd daarzo geniet er maar van. Zo zie je maar hoeveel mooie en leuke mensen endieren er zijn op de wereld. Dikke kus van ons heeft xxxxxxxxxx

Gerry

Hee Suus, geweldig je verhalen
Fijn dat je er zo van geniet..
Dikke knuffel ook van Nick

papa

Jij was toch zo bang aangelegd? Wel stoer dat er 3 van die knuffelolifanten naast je tent staan en jij niet gillend wegloopt hahaha! Veel plezier daar in malawi. Ps: je komt toch wel terug naar nederland?

Mariska

Ooooo Suus wat maak jij mooie avonturen mee en in het echt zullen ze nog veel mooier zijn!!
Ik geniet in ieder geval van al je mooie verhalen en ik zie je al helemaal staan in je pyama tegenover het wild in Afrika!!! Stoer hoor!!!

Bep van der vliet.

Er is zo veel te zien op de wereld suus. Super dat je het allemaal doet. Ben trots op je. Oma bep

Martine

Ik geniet gewoon van je verhalen
zit het met een lach op mijn gezicht te lezen
Geniet er nog maar goed van

Marlies

Ik reis nog steeds met je mee hoor....wat een verhalen!!!!

Marian

Ook ik reis steeds mee in jou grote avontuur... zo bijzonder zo speciaal... wat heb jij al veel mogen ervaren van het mooie afrikaanse land... kijk nu al uit naar je volgend verhalen

Natasja

wauw wat geweldig om je blogs te lezen ik ga je blog morgen voorlezen aan de bewoners zij leven ook mee hoor. Ze vinden je foto's prachtig hoever ze ze goed kunnen zien op mijn telefoon hi hi.
dat je maar gauw weer mag schrijven ik geniet er van en ben stiekem een heel kleine beetje jaloers...........

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood